Det er helt forkert at skrive om nu

torsdag den 18. oktober 2018


 
...men solfiltre ligger mig meget på sinde - og er meget relevante, hvis du ligesom jeg, tænker over hvilke kemikalier du smører på huden.
 
Du vil sikkert gerne holde din hud ungdommelig så længe som muligt, og her er solbeskyttelse altså faktor nr. 1!
 
Solfiltre kan enten være kemiske eller naturlige. De kemiske filtre bevæger sig rundt i vores krop og forskerne kan se dem i vores blod. Vi ved ikke rigtigt om de skader os, men det faktum, at de er i blodet burde jo give grund til ængstelse. De naturlige filtre lægger sig som et skjold på huden og reflekterer solens stråler. De absorberes ikke af huden og kroppen, men bliver liggende ovenpå indtil de skylles af.  
 
For mig er valget soleklart; jeg vælger de naturlige filtre når det er produkter jeg bruger meget. Dagcremer til ansigtet er for mig ALTID med naturlige filtre. Til kroppen vælger jeg gerne solcremer med kemisk filter - det er meget få uger om året jeg blotter min krop i solen, og her er produkter med kemiske filtre (desværre stadig) det mest praktiske valg.
 
Mit ansigt derimod beskytter jeg hele året med solfilter, uanset hvordan vejret er, og fordi jeg derfor påfører solfaktor året rundt, er det vigtigt for mig, at ingredienserne indeholder mindst mulig kemi, som ingen kender den langsigtede konsekvens af.
 
Jeg bruger typisk en BB-/CC-creme/farvet dagcreme med faktor - og topper op med mineralpudder, der - fordi de er lavet af mineraler* - helt i sig selv indeholder UV-beskyttelse.
 
Herunder har jeg samlet nogle af de produkter, der giver dig naturlig UV-beskyttelse
 

*naturlige filtre hedder også 'mineralske filtre' fordi de er lavet af mineraler (Zink oxid eller Titanium Dioxid) eller 'fysiske filtre' fordi de danner et skjold, en fysisk barriere på huden. Alt efter hvor meget mineral din mineralske pudder er vil den indeholde større eller mindre mængder mineraler er dermed afgørende for solfaktoren. 


MADARA HYALURONIC ANTIPOLLUTION CC CREAM

Silkeblød, naturlig SPF15-formel, der kombinerer hudpleje og make-up og giver en fejlfri, men alligevel naturlig teint.

Denne forureningsbekæmpende CC-creme korrigerer uregelmæssigheder i hudtonen og indeholder bredspektret UVA/UVB beskyttelse. Fugtgenoprettende hyaluronsyre gør denne CITY CC et must-have for hver bybo.

Påfør alene eller over din daglige fugtighedscreme. Velegnet til alle hudtyper.
Fås i 2 selvjusterende toner; light beige & medium beige.

kr. 225,- Køb den her


BALANCE ME NATURAL PROTECTION SPF 25

BB Cream der giver huden en naturlig, jævn tone med beskyttende solfilter SPF 25.

  • Giver et strejf af farve og let dækning,så du får en jævn teint med smuk glød
  • Beskytter huden mod skadelige UVA- og UVB-stråler med naturligt solfilter
  • Giver huden fugt og fylde med fugtende hyaluronsyre
  • God som primer under make-up


 kr. 299,- Køb den her


JANE IREDALE MINERALSK MAKE-UP MED NATURLIGT SOLFILTER


Jane Iredales foundation-produkter indeholder næsten alle naturligt solfilter og en en god måde at få daglig beskyttelse på. De farvede mineraler danner et naturligt skjold på huden og giver huden en god beskyttelse i den daglige færden.Her er mange forskellige typer - du kan se dem her - og er selvfølgelig altid velkommen i butikken hvis du vil have personlig rådgivning og prøve dem på.

No Comments Yet, Leave Yours!