Make-up til de store fester

tirsdag den 7. juli 2015


Make-up tips til de store fester
Du vil gerne vise dig fra din bedste side, men heller ikke være for 'dullet op'. Faktisk vil du gerne ligne dig selv på en rigtig god dag! Så skal du bare gøre sådan her:

Grund-hudpleje
I ugerne op til den store dag - sørg for at huden er godt gennemfugtet. Check dit renseprodukt - er det fugtgivende nok? Rens med en fugtgivende rens og giv huden serum eller olie hver dag. Så er huden gennemfugtet og klar til den store dag. Få evt. en ansigtsbehandling en uge før - eller brug en peeling og en god fugtmaske dagen før.



Ugen før - er dine bryn plukket og farvet? En god brynretning kan have samme effekt som en ansigtsløftning. Det indrammer dine øjne og giver dit ansigt karakter.

Make-up
Brug ekstra tid på basen - altså huden. Make-uppen skal holde i mange timer, og der bliver taget masser af billeder, så gør grundarbejdet og du vil se fantastisk ud hele dagen. Der findes uendelig mange foundation typer, så vælg en, der passer din hud.

Til denne make-up har jeg valgt en tre-trins-raket. 1. Primer, 2 Farvet Dagcreme 3. Mineral Foundation. Det giver mig en meget holdbar, men alligevel naturlig make-up, der hverken ser kaget eller voldsom ud.

Hvis en make-up skal holde i mange timer er en primer nødvendig. Primeren sørger for at foundationen bliver mere jævn og holder bedre. En primer dækker store porer og visker fine linjer ud.


Her bruger jeg Jane Iredale Smooth Affair Primer. Lægges i et tyndt lag på hele ansigtet.

Herefter bruger jeg Dream Tint - en farvet BB cream med spf 15. Jeg har valgt farven Warm Bronze, men flere af farverne ville være ligeså egnede. Farven er let transparent, jævner små pigmentforskelle ud og ligger meget naturligt på huden.
Sidste trin i basen: Mineral foundation. Jeg bruger Jane Iredale Amazing Base i farven Golden Glow. Det er en foundation med SPF 20, der dækker meget, men stadig ser naturlig ud. Jeg lægger lidt ekstra på kinderne, men ellers er det et tynd lag på hele ansigtet, også under øjnene.
Bagefter Jane Iredale Pommisst - der fikserer det hele, og gør at de tre lag smelter sammen.

Så er det tid til concealer. Som jeg bruger mange steder!

  1. Under øjnene på et relativt stort areal. 
  2. I øjenkrogen - det åbner øjet
  3. Under brynet - som highlighter
  4. Rundt om læberne - meget lidt, giver en mere veldefineret læbekant og gør at læberne syner større
  5. I furen fra næsefløjen og ned mod mundvigene
Jeg toner ud med en børste - her bruger jeg Jane Iredale Foundation Brush. Men enhver lidt fast børste går an. Fikser evt med lidt Amazing Base igen - og endnu et lag Pommisst

Concealeren her er Jane Iredale Active light

Øjne

Resten af make-uppen er meget enkel. Neutrale farver. 
  • Jeg maler brynene op med Bitty Brow Kit
  • Giver øjenlåget et enkelt lag mat, lys brun skygge - her farven Cappuccino
  • Helt enkel sort streg, som jeg toner. 
  • Derefter nogle lag mascara
Læber




  • Læber tegnes op med læbeblyant i neutral farve - her farven Spice fra Jane Iredale
  • Bagefter gennemsigtig Gloss - her i farven Bellini
Bronzer/highlighter

Så bronzer. Jane Iredale Moonglow under kindben og øvest på panden. Så bruger jeg kun den lyseste rosa til highlight øverst på kindbenet. Og en sidste omgang Pommisst - som du kan have med i tasken til at friske huden op med dagen igennem.

Voila - før og efter

Det tager faktisk under 10 minutter at lægge denne make-up. Fortvivl ikke - hvis det virker uoverskueligt, så læg vejen forbi en af butikkerne - vi viser dig det gerne, og finder lige præcis de produkter, der passer til dig.



Er du over 50?
Hold dig til disse enkle tips - og du vil se fantastisk ud.

  • Brug creme-blush - der gør huden fyldigere end en pudder blush
  • Brug en blød læbestift (uden metallic effekt og uden alt for meget shine)
  • Gå uden om brunlige farver til læber og kinder, men vælg køligere nuancer i rosa eller bær-toner. Huden får en anden tone når vi bliver ældre, og de køligere toner klæder en blegere hud
  • Ton øjenmake-uppen ud - du kan godt bruge kraftige farver, men brug matte farver og ton dem godt ud. Fremhæv din øjenfarve og få øjnene til at stråle: Blå øjne; brug brun/abrikos. Brune øjne: brug creme/mørk blå. Grønne øjne: Brug lys rosa/dyb lilla.



No Comments Yet, Leave Yours!