Boost sommergløden 1 - lyse striber

torsdag den 22. august 2013

Mit hår er mørkt og ret kedeligt leverpostejsfarvet. Om sommeren bliver det hurtigt lyst, men nu er det jo ikke sommer hele året, så derfor hjælper jeg den ønskede farve lidt på vej med lyse striber. Det giver sommer-hår året rundt.

Jeg gider ikke at farve mit hår med regelmæssige intervaller, men jeg synes at jeg har fundet den optimale måde at gøre det på. Let og hurtigt.

Sanotint Lightening Kit indeholder 3 portioner. I mit mellemlange hår er det nok - og jeg farver kun de første 10 cm af bunden.

Jeg blander et brev og en flaske i en Sanotint-skål med Santotints pensel - det er 2 'værktøjer', jeg anbefaler, for de gør proccesen meget enkel og kan genbruges i det uendelige.



  • Bland pulver og fremkalder
  • Skil håret i den skilning, du normalt har
  • Brug penslen og fordel en smule i TØRT hår fra skilning og ned af hårstrået - jeg tager ca 10 cm.
  • Jeg gentager ved at lave et par andre skilninger over og under 'hovedskilningen', så der kommer flere lag gyldne striber
  • Det går hurtigt og jeg skyller ud inden for 10 min. fra at jeg er startet
  • Vær god ved dit hår og brug en kur eller god balsam - jeg kan lide John Masters Lavender Avocado Conditioner, som jeg lader sidde i 1 time.

Resultat: Naturlige striber, der ikke er for synlige


Læs mere om og køb produkterne her:
Sanotint Farveskål & pensel

Prøv dig frem - der er forskel på hvordan hår reagerer. Start evt. med en tot og se hvor hurtigt dit hår lysnes. Hellere lidt for kort tid end lidt for længe. 




No Comments Yet, Leave Yours!